Webinarium - co to jest i jak się do niego dobrze przygotować?

Webinarium – co to jest i jak się do niego dobrze przygotować?

Webinaria mogą być potężnym narzędziem do promocji Twojego biznesu online. To świetny sposób na zwiększenie sprzedaży i zbudowanie społeczności, która jest lojalna i zaangażowana. Jak zorganizować webinar i przygotowywać prezentacje? Jakie narzędzia możesz wykorzystać do prowadzenia webinaru?

Stwórz scenariusz

Skrypt to dobry pomysł, zwłaszcza w przypadku Twojego pierwszego webinaru. Dzięki niemu unikniesz rozproszenia uwagi przez kwestie techniczne i potencjalnej wpadki. Aby wzbogacić prezentację prelegenta, podczas seminarium można wykorzystać animowane wykresy lub zdjęcia.

Webinaria powinny być dostosowane do potrzeb ich odbiorców. Łatwiej jest przyciągnąć uwagę klientów, jeśli temat webinaru odpowiada rzeczywistym problemom i potrzebom, z którymi się borykają.

Techniczne przygotowanie do webinaru. Kwestie sprzętowe

Zacznijmy od kwestii sprzętowych. Pominiemy konieczność posiadania biurka czy krzesła. Ważne jest, aby mieć kamerę zdolną do streamingu wideo w rozdzielczości minimum 1920×1080 pikseli. Zwróć uwagę na kąt widzenia. Kąt widzenia jest najważniejszy. Kamera o kącie 120 stopni przyda się osobom, które chcą pokazać na materiale filmowym tablicę prezentacyjną, lub wielu prezenterów jednocześnie.

Nieodzownym elementem jest również mikrofon, dzięki któremu Twoja publiczność będzie wyraźnie słyszała. Model, który wybierzesz, będzie zależał od tego, czy prowadzisz spotkania z wieloma osobami (w tym samym miejscu), czy też zazwyczaj jesteś jedyną osobą. Prawdopodobnie będzie to mikrofon konferencyjny, np. stołowy lub dookólny. W drugim przypadku będzie to model krawatowy. Jeśli szukasz sprzętów, które ułatwią prowadzenie webinarów – sprawdź Loboslink.

Zobacz:   Tworzenie stron internetowych – statyczny html czy systemy CMS?

Dodatkowo komputer musi być wyposażony w wydajne podzespoły, które umożliwią płynne działanie oprogramowania. Dotyczy to przede wszystkim pamięci RAM oraz procesora. Równie ważny jest dostęp do łącza internetowego, które jest szybkie i niezawodne.

Wybierz dedykowaną platformę

Podczas prowadzenia webinarów możemy korzystać z wielu rozwiązań, jakie dają nam platformy webinarowe. Możemy nadawać co chcemy, a one pozwalają nam na kontrolę treści. Odpowiednio zaprojektowana platforma daje znacznie więcej możliwości niż live streaming na YouTube czy Facebooku. Platformy te pozwalają na udostępnianie prezentacji, tworzenie pulpitów, przeprowadzanie ankiet na żywo oraz interakcję z innymi za pomocą czatu. Platformy te pozwalają nam również na zarządzanie uprawnieniami użytkowników, pozyskiwanie leadów, prowadzenie ankiet ewaluacyjnych.

Jakie są cele webinaru?

Równie ważne jest rozważenie celów marketingowych, które można osiągnąć dzięki tej metodzie. Należą do nich:

– zwiększenie świadomości marki,

– ugruntowanie swojej pozycji jako eksperta,

– promowanie swoich produktów, 

– budowanie listy adresowej i generowanie leadów,

– utrzymywanie relacji z klientami. 

Webinaria to także świetny sposób na szkolenia wewnętrzne dla pracowników lub organizację zdalnych spotkań.

Zobacz:   Bootcampy JavaScript - porównanie szkoleń z React i Node.js

Jakie są korzyści z webinarów?

Webinaria są bardziej opłacalne i wygodne niż tradycyjne wideokonferencje i spotkania stacjonarne. Mogą być również prowadzone z każdego miejsca, które ma dostęp do Internetu. Mogą być oglądane przez każdego, w każdych warunkach. Takie webinary są też przyjemniejsze dla oglądających. Wynika to między innymi z anonimowości, jaką oferuje ta forma. Mogą oni również aktywnie uczestniczyć w konferencji bez mikrofonu, kamery internetowej czy szybkiego łącza internetowego.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments